RSS
Container Icon

:.penyakit lama.:

salam...

tiap-tiap pagi bangun tido mesti semput.sejak dua menjak ni itulah yg berlaku.penyakit lama kembali bertandang.aku ni memang jenis yang tak tahan sejuk.dulu doctor penah suspek aku ada asma.pastu dia bagi aku makan ubat asma.lepas je makan mesti aku rasa berdebar,jantung berdegup laju.doc ckp itu mmg side effect ubat tu.beberapa kali je aku makan.lepas tu tak makan dah.takut,fobia pn ada.seksa rasa.disebabkan nak ilangkan asma dpt penyakit lain.

skrg ni aku lbh selesa begini.tak pg klinik utk check up.aku rasa aku takde asma.sebabnya setau aku org yg ada asma ni makan kena pantang.aku takde pantang makan.sume bedal je.takde pn sakit.sekali sekala je.cuma adala kadang2 klu dia nk buat hal, aku akn semput lepas makan aiskrim ngan rambutan.ni yg aku perasan setakat ni la.lg 1 yg aku betul2 kena tolak tepi nescafe.klu kena yg ni mmg selamat terbaring je atas katil sebab sesak nafas.teh pn sama jugak.cuma teh blh consider lg la.klu nak minum blh tp tgk time2 dia.

sebenarnya dah lama aku tak kena camni.tapi lately tiap2 pg mesti kena.mungkin sebab weather skrg.kt putrjaya ni ptg2 je ujan.pastu malam sejuk sgt.esok paginya tiap2 hari aku tengok kabus.kadang-kadang sampai tak nampak highway depan umah ni.sejuk sgt.masa bulan puasa aritu aku demam complete ngan batuk n selsema.skrg ni yg dua tu dah ilang.tinggal batuk je.aku ni klu batuk mmg ssh nak sembuh.lagi2 dlm keadaan cmni.cemana nak ilang.dada asyik sejuk je.semput manjang.tiap2 pg batuk2+sakit dada+semput.skrg ni pn tgh semput.cm dh krg dh sket sb td aku sapu vicks.kawan aku ckp vicks tak elok tp bl aku dah tak tahan tu je la ubat yg ada utk redakan sakit aku ni.

mungkin inilah penangan budak yg tak reti nak tido guna selimut.sejak aku kecik sampai la besar panjang ni,aku mmg tak reti nk pakai selimut.klu aku selimut pn tak sampai 5minit selimut tu takde kt badan aku dah.sedar2 je selimut dah jatuh dari katil.mmg tak penah lekat selimut kt badan.skrg ni pn sama.dah tau malam2 sejuk still tak pakai selimut lg.pastu pg2 mula la semput tak pasal2..huhu.bukan taknak pakai.tp sebabkan hal2 yg diatas aku rasa better takde selimut.ada selimut pn bt apa.klu setakat 5 minit je tutup badan.rimas pn ada.rasa berbungkus.tak bebas nak tido

hhmmmm macam-macam la aku ni.harap2 tak serius la condition aku ni..

wassalam

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: