RSS
Container Icon

:.New habit.:

Salam...

alhamdulillah segar rasa.tetiba mata cerah tak ngantuk n ada idea utk dilakarkan di sini.so apa lg..bedtime stories..hihi

al-kisahnya skrg ni kn musim panas.summer gitu.serius mmg panas smpikn kt ofis tak pandang dh sweater.yg dulunya jd my best fren kt ofis skrg ni jeling pn x.klu xde sweater pn xheran la..smpi cenggitu skrg baq hangggg

kalau dulu weekdays aku mmg jrg mandi.haha pecah rahsia.x mandi malam.bkn xnk mandi tp sejuk.betul tk tipu.nama je duk kajang tapi air kt sini sejuknye cm air bukit *over sgt perbandingannya kannnn*.nk mandi pg g keje mmg sentiasa mandi air panas.maklum le xde water heater gn je la cara manual.panaskan air n campur ngan air sejuk.itu klu xmandi malam.klu mandi malam jwbnye tido tak pasang kipas gamaknye sb dah sejuk.


the new habit is mandi malam.aku ni jenis yg tak mandi malam.hubby pn xbape kasi.maklumla bini dia ni ada semput.klu mandi malam esk paginye tadahla telinga dengar batuk yg tak abih2.

tp lately sume pantang larang tu tolak tepi.kalau dulu nk tido kipas psg speed 2 je, skrg wajib pasang full.kt ruang tamu pn kipas full.seb baik speed smpi 5 je.klu blh nk up jd 10 biar sejuk sket suasana.cm 1 je yg aku xbuat lg.pasang aircond dlm bilik ms tido.blk aku ada aircond tuan umah ni pasang dl.tp aircond lama la yg controller dia besar gabak kaler merah ijau tu.tp walau aircond lama, sejuk dia smpi ke tulang itam.yg ni je aku xberani pasang smpi pg sb penah try,aku tersedar tgh malam dlm keadaan yg sgt sejuk smpi rs nk kejang dan batuk yg tak henti2.skrg klu rs panas sgt, dlm 15mnt before tido aku on kn aircond n kipas.bg sejuk dlm bli.kpastu br aku msk off kn aircond n tido...



mandi malam dah jd wajib skrg.mandi malam aku bukan time maghrib ye TAPIIII tgh malam sebelum tido.plg awal aku mandi adalah kul 10.haa skrg ni aku blh update blog sb br lepas mandi.sb tu la mata ni segar je sb badan dh segar.pastu mandi bkn setakat basahkan badan je.siap shampoo,conditioner bagai.sabun tu mmg wajib la kn.seb baik x scrub je..haha lebih2 plak.klu ikt ati rasa nak berendam je dlm air.seb baik la takde bathtub.

tgh ada perangai pelik ni risau gak sbnrnya.tkt la tetiba asik duk mandi tgh malam kang btnya tetiba semput manjang..hhuuiiii minta jauh la.mg dijauhkan penyakit ini.dh lama tak kena semput ni.

ya Allah semua keadaan cuaca sejuk dan panas ni dalam tanganMu.setiap yg terjadi ada sebabnya.moga panas dan sejuk ini makin medekatkan aku denganMu.moga keadaan aku dpt menerima cuaca yg tak menentu ini.amin ya rabbal 'alamin

wassalam...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: