RSS
Container Icon

:.berpisah jua akhirnya.:

salam...

bermula malam ini secara rasminya saya berseorangan di rumah ini.kerana bermula malam ini juga satu-satunya housemate saya secara rasmi telah berpindah ke bentong disisi suaminya.ye begitulah lumrah dalam hidup+agama.tempat isteri adalah di sisi suami.

apa perasaan saya?sedih???ya tak saya nafikan memang sedih.tadi kat office dalam saya cuba membendung kesedihan airmata mengalir jua di hadapan rakan2 plak tuh.uiks tak malu betul kan saya nih.dh besar2 pn nangis depan org lagi.dhla kt office.

mmg bertemu dan berpisah tidak dapat dielakkan.saya sendiri dari awal sdh mengagak semua ini pasti akan berlaku.saya sentiasa menguatkan hati bersedia untuk perpisahan ini.apatah lagi dari pagi td lg hosmet saya sudah mengkhabarkan akan peluang utk diterima bekerja di sana agak tinggi.makin saya kuatkan diri untuk menghadapi semua ini.

hari ini agak bz bg saya sebab training untuk project baru ini sudah bermula.so dr pg smpi ptg duk training je.dh nk dekat blk br smpt singgah di meja hosmet bertanya keadaan.dan seperti yg saya duga notis berhenti kerja 24 jam.terkesima dan terkedu sebentar saya didepannya.bukan tidak bersedia tp ntah kenapa rasa sedih menyelubungi.terasa hangat di mata namun ditahanjua.cuba senyum untuk seorang sahabat.gembira sebab akhirnya dia kembali jua ke sisi suami.sesuatu yg diidam2kan dari dulu lagi.namun dalam masa yg sama sedih akan diri ini.lepas ni dh takde hosmet dh nk bergurau senda.bercerita ttg apa shj.

perpisahan kali ini agak terasa di jiwa.bukan saya tak pernah melalui semua ini.sebelum ini dh 3 org hosmet saya berpindah tp ntah knp kali ini terasa sedih sgt.berat hati utk berpisah.mungkin sebab selama ini hanya kami berdua yg tinggal.jadi apa2 yg berlaku hanya pada dia tempat saya bercerita.

tadi masa dia nak keluar rumah,masa salam2 seb baik saya tak nangis.dh pesan siap2 kt dia jgn bg azimat lbh2 kang banjir nnt kang.seb baik dia faham.kebetulan pulak malam ni ujan turun dengan lebatnya.cam faham2 je keadaan hati saya yg tengah sedih.

rasa kosong hati ni.bknnya saya tak pernah tinggal sorg.selalu sgt tp kalini mmg lain.sebelum ni walau sy sorg tp sy tau sy msh ada hosmet.skrg ni sy dh takde hosmet.sorg2 je kt umah.sy takut kilat.lepas ni klu kilat saya nk peluk sapa?even sy tak penah peluk hosmet sy klu ada kilat tp atleast sy tau sy tak keseorangan.tp skrg sy sorg..sy betul2 takut.kuatkah sy untuk hadapi semua ni sorg2?klu sy sakit dgn sp sy nk mnt tlg?nnt lepas ni klu blk kg,xde dhla hosmet yg akn amk sy kt terminal bas.takde dh dengar bunyi bising hosmet sy buat cupcake.lepas ni umah ni akan kosong dan sunyi.

saya betul2 tak kuat utk hadapi semua ni dalam masa yg teramat singkat.hanya dalam masa tak sampai sehari.kebetulan harini hari yg agak hectic dan berat utk saya.dengan training project lg.nk fahamkan sesuatu yg betul2 baru utk saya.BI is totally new for me.dpt plak berita ni.mkn sakit kepala sy yg sememangnya tgh sakit.

apa2 pn saya yakin pasti ada hikmah atas semua yg berlaku.mgkn skrg ni sy tak nmpk lg tp insyaAllah lmbt laun pasti sy akan tau jua.hanya pada Dia saya serahkan segala.Dia lebih tau ttg hambaNya.setakat mana kemampuan hambaNya.

utk housemate saya norliza abd wahab tahniah sebab impian kamu dh tercapai.alhamdulillah.kerja elok2 kt sana ye.jgn lupakan saya kt cni.insyaAllah apa2 cerita updatela.tak update kt blog hp kn ada.

wassalam

~salam sayang~
yus

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 comments:

khafifah said...

Salam yus..jgn sedih2 ye. mungkin yus kena ambil housemate baru. sunyi jgk kalo dok sorg. klu ada kecemasan ke, xde org nk tlg..
jgn sedih2 tau...insyaAllah mlm ni kami dtg ramai2. klu de pape, bole jgk contact saya..sk ngan ptrjy bukan jauh sgt ;)take care.

NaZRaHKu =) said...

Salam Yus. Naz setuju dengan Ifah. Ambil housemate baru atau pindah rumah lain. Bahaya tinggal sorang-sorang. Take care. Jumpa malam ini insyaAllah.

@naBest said...

yuhuuu...

sabo sabo. buat iklan cari hosmet ye...jgn dok sorg2...

take care!

:.Yus.: said...

kawan2 ->

salam semua..thanks sebab bg sokongan.huhu sedih tak abih lg nih.nak mengalir airmata bc comment korg.

terfikir jgk utk pndh.tp its not that easy.byk sgt brg nk kn angkut.sumenya yg besar2.

pastu nk cr hosmet br pn bkn sng.umi tak kasi amk org yg tak kenal.yus sndiri pn risau gak sb umah tu byk brg.

skrg everything is on me.kang klu dpt hosmet yg ntah pape xlrt nk tanggung sorg2.elok2 je nk ok jd mkn tak ok plak.

Afida Anuar said...

Nasib baik akak bzi dengan projek. Kalau tak rasanya berhambur jugak air mata.. akak jahat, noli datang nak salam2 buat kali terakhir..akak halau dia suh pi cepat2.. nanti lama2 takut jadi lain..

takpe2..yus pun dah tak lama gak kan duk kat ctu, nnti giliran yus pulak pindah rumah hubby;)..jgn sedey2 eh yus..

hurmm..tp buat sementara, tak terai tanya Fiza yang baru balik dr MAS tu..mana tau dia nak stay dekat2 cni..

:.Yus.: said...

seb baik bc ms tgh bz yek..klu x,mau banjir nih.hehe

rasanya smlm julia bgtau k.fiza ulang alik dr umah dia kt cheras

xpe kak insyaAllah sy ok.kang klu de pape sy roger je tkgt 14..blh dok?erkk..