RSS
Container Icon

:.fahamilah.:

salam...

hati dan perasaan bukan benda yang boleh dibuat main-main.sekali hati terluka susah untuk baik.ada orang yang tak sensitif tentang perasaan orang lain.ada orang yang pandai ambil hati orang lain.

macam-macam ragam orang dalam dunia ni.kadang-kadang kita ketepikan perasaan kita sebab nak jaga perasaan orang lain.tapi ada orang lain yang tak mengerti tentang perasaan kita.puas dikias tapi masih lagi tidak mendapat perhatian.ada jugak yang main lepas je.bila dah berkata-kata main keluar je tanpa mengambil kira perasaan tuan punya badan.

mengertilah semua orang ada perasaan.cuba letakkan diri anda pada tempat orang lain.apa yang anda akan rasa bila anda yang mengalaminya.disaat anda sangat-sangat perlukan bantuan tapi tiada siapa yang menghulurkan tangan untuk membantu?sedih bukan?bukan semua orang suka menghebohkan masalah yang dihadapi.namun andai betul-betul kenal,anda pasti akan dapat meneka ada sesuatu yang tak kena sedang berlaku.

bukan banyak yang dipinta cuma sedikit rasa ambil berat.walau tidak dapat membantu selesaikan masalah tapi sekurang-kurangnya prihatin kita kita dapat mengurangkan beban yang ditanggung....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

natni said...

btol ckp yus..

hmm yus, kalo ade org wat yus tsinggung ke, sowi ek...

kdg2 org xsedar...yus sile la tgur ye kalo de mn2 slh slp...

heeee =)

:.Yus.: said...

yus pn mnt maap jgk klu ada salah silap.

klu nmpk yus masam je jgn tkt plak nk tegur.kdg2 tu xsedar..byk sgt bnd nk fikir kdg2 smpi xperasan org depan mata.

sama2la kt saling menegur ye :)