RSS
Container Icon

:.tenang.:

salam...

Alhamdulillah sejuta kesyukuran dipanjatkan kehadrat Ilahi atas segala nikmat pemberianNya.hati yang tenang akan membawa banyak faedah dalam diri seseorang.seandainya kita redha dengan setiap apa yang berlaku, nescaya hati kita jua akan merasa tenang dengan setiap dugaan yang mendatang.

Sememangnya maanusia tidak lari dari mengalami pelbagai macam perasaan namun dengan iman di hati mampu mengawal keadaan ini. Alhamdulillah Allah masih memberi peluang kepada yus untuk merasai semua ini.rasa tenang di hati ini harap2 kekal untuk jangka masa yang lama.

Selama ni terasa kosong walau dikelilingi oleh perkara2 yang gembira namun berkat doa dan usaha yang tidak pernah jemu akhirnya dapat jua merasa tenang ini.walau penat bekerja setiap hari, walau terpaksa menempuh sesuatu yang memenatkan namun ahti sentiasa redha dan tenang menghadapi kerenah yang berlaku.

Inilah hasilnya sekiranya kita berserah sepenuhnya pada Yang Maha Esa ditambah dengan keyakinan yang tidak pernah surut selain usaha dan tawakal.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 comments:

Wan Zuriati said...

Benarlah janji Allah..apabila seseorang hamba itu berusaha untuk mencintaiNya dgn sepenuh jiwa maka Allah akan memberinya nikmat ketenangan..sungguh indah hidup bersama Illahi apabila kehendak Allah difahami..maka Taqwa menjadi pakaian diri..insyaAllah redha Allah pasti mengiringi hidup kita..

:.Yus.: said...

betul tu.apabila kita berserah padaNya pasti sesuatu yang manis akan kita kecapi

en_me said...

kerja fenattt kanns.. ehehe, salamm cek yus itteww

:.Yus.: said...

tu la penat keje..salam en_me :)